یحیی‌زاده با اشاره به نامه احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری:

خواسته مقام معظم رهبری از مسئولان سه قوه، تبعیت کامل از قانون است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رییس جمهور در نامه به رهبری درباره وزارت ورش و جوانان به 14 ایراد قانونی این مصوبه مجلس اشاره کرده است، گفت: اگر دولت مشکلی با تشکیل وزارت ورزش و جوانان دارد باید از فرصت‌های شفاف و قانونی استفاده کند و از رهبری در این موضوع هزینه نکند.


"سید جلال یحیی زاده"، با اشاره به ارسال نامه احمدی نژاد به مقام معظم رهبری درباره وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: در این نامه احمدی نژاد 14 ایراد قانونی برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان را تشریح کرده و به دنبال آن است تا با تأیید این نامه از سوی مقام معظم رهبری، وزارت ورزش و جوانان را به دلیل مغایرت‌های قانونی تشکیل ندهد.


نماینده مردم تفت و میبد با بیان اینکه مدت‌هاست از فرصت قانونی دولت برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان گذشته است، تأکید کرد: بهتر بود اگر دولت مشکلی با تشکیل وزارت ورزش و جوانان دارد از فرصت‌های شفاف و قانونی استفاده کند و هزینه‌های این جریان را افزایش ندهد.


یحیی زاده ایجاد هزینه بیشتر در موضوع تشکیل وزارت ورزش و جوانان ازسوی دولت را نادرست دانست و تصریح کرد: اگر دولت تشکیل وزارت ورزش و جوانان را مغایر با قانون تشخیص داده بود، باید در ابتدای بررسی این موضوع در مجلس شورای اسلامی، لایحه یا اصلاحیه‌ای در این مورد مطرح می‌کرد و از طریق سازوکارهای شفاف قانونی مشکلات مورد نظر خود را مرتفع می‌ساخت.


عضو کمیته تربیت بدنی و خانواده کمیسیون فرهنگی ادامه داد: نمایندگان مجلس همواره با نظرات مستدل و منطقی دولت همراهی و همفکری داشته‌اند و در زمینه وزارت ورزش و جوانان نیز اگر دولت در زمان بررسی موضوع در مجلس مشکلات خود را مطرح می‌کرد نمایندگان درجهت حل این مشکلات اقدام می‌کردند.


یحیی زاده قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان را لازم الاجرا دانست و گفت: قوه مقننه و قوه قضائیه در زمینه تشکیل وزارت ورزش و جوانان اصرار و پافشاری دارند و قوه قضائیه دو هفته است که بررسی دلایل و نتایج عدم تشکیل این وزارتخانه را در دستور کار خود قرار داده است.


وی افزود: امید ما بر این بود که قوه مجریه نیز با اعمال اصلاحات مورد نظر خود، از قانون وزارت ورزش و جوانان تمکین کند و ضمن تشکیل ساختار این وزارتخانه، در فرصت مقرر و قانونی وزیر مربوطه را به مجلس معرفی کند که متأسفانه این امر محقق نشد.


عضو فراکسیون روحانیون مجلس نظر رهبر معظم انقلاب را بر همه مسئولان سه قوه حجت و فصل الخطاب دانست و تأکید کرد: خواسته مقام معظم رهبری از همه مسئولان کشور، تبعیت بی چون و چرا از قانون است.


یحیی زاده نظر رهبر معظم انقلاب درباره تشکیل یا عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان را خاتمه این موضوع توصیف کرد و گفت: هر نظری که رهبر معظم انقلاب درباره وزارت ورزش و جوانان بدهند، مورد تبعیت و اطاعت نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد بود و هیچ یک از نمایندگان مردم، هرگز در مقابل فرامین مقام معظم رهبری ذره‌ای مقاومت نخواهند کرد.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد قوه مجریه نیز مانند همیشه تابع و مطیع امر رهبر معظم انقلاب باشد و در صورت فرمان ایشان به تشکیل وزارت ورزش و جوانان، در اجرای این امر ذره‌ای تعلل و تأخیر نکند.


"لطف‌الله فروزنده" معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت که رییس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کرده است اما از ذکر جزییات آن خودداری کرد. به گفته وی، دولت در زمینه تشکیل وزارت ورزش و جوانان منتظر نتایج این نامه‌نگاری می‌ماند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا